Service?

Jag och min sambo köpte en espressomaskin av märket Siemens TK54001 i somras. Den gör underbart gott kaffe och själva känslan att bara trycka på en knapp och du får en kopp nymalet kaffe på några sekunder är toppen. Det som inte var lika toppen var att redan efter några gånger började den att strula. Det mest pinsamma var när man hade vänner på besök och den bara la av mitt under kaffeserveringen. Vi letade febrilt i handböcker, ringde servicetelefonen men inget hjälpte. Sen oftast lagom till att gästerna gått hem kunde den börja fungera igen och så har det hållit på under ett antal månader tills vi tillslut fick nog och åkte och lämnade in den.


Hos Siemens service center kunde dem inte hitta något fel, tydligen gick den klockrent.. (??) Min sambo talade om att vi inte ville hämta hem den förrän dem testkört den ytterligare, efter lite surande gick dem tillslut med på detta.

Tiden gick och efter en och en halv månad fick vi nog och ringde upp dem. Hur lång tid kan det egentligen ta att testköra en espressomaskin ett antal gånger?

Även denna gång hade dem inte hittat något fel. (Med tanke på alla gånger vi fått hoppa kaffet det senaste halvåret känndes detta väldigt märkligt). Det var inte så mycket att göra utan vi bestämde oss i går för att åka och hämta maskinen.


Service centret stänger kl. 17 på vardagarna och vi åkte från våra jobb redan en timme innan för att vi skulle hinna dit. Vi hamnade i den värsta rusningstrafiken och lyckades pricka in vartenda rödlyse på hela sträckan. Jag ringde kl.16.50 och berättade att vi var alldeles i närheten och undrade om dem kunde vänta in oss bara några få minuter. Kvinnan jag talade med förklarade ytterst otrevligt att dem stänger prick kl. 17 och inte en minut senare. Jag sa att vi skyndade oss allt vad vi kunde. Kl. 17.05 stod vi utanför Siemens service center efter en timmes åktur och ingen öppnade. Det var bara att sätta sig i bilköerna och åka hem igen...


Jag kan förstå att slutar man kl. 17 så vill man också gå då, men jag vet samtidigt att jag hade agerat helt annorlunda och i min värld ställer man upp för varandra. Om jag någonsin öppnar eget eller ska anställa folk så ska det vara människor som gör det där lilla extra för att kunderna ska gå därifrån med ett leende på läpparna.


Vi får se när vi får hem våran espressomaskin igen och om den då fungerar..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0