Siemens - världens sämsta service

Har ju tidigare berättat om vår espressomaskin som krånglat från det att vi köpte den i somras tills vi tillslut gav upp och lämnade in den. Nu har vi efter 1 1/2 mån (!!) fått hem den igen. Det värsta är att efter den här långa tiden och 6 vänder fram och tillbaka till deras servicebutik i Solna  har vi fått tillbaka exakt samma maskin utan att dem har gjort någonting alls med den. Dem har testkört den några gånger och inte hittat några fel på den säger dem vilket i sin tur ledde till att vi fick betala 250 kr för att hämta ut den!

Det känns som ett skämt, man köper en ny dyr maskin, den krånglar, man åker flera vänder fram och tillbaka för att hämta och lämna den (kostar både tid & pengar) och dem gör inget alls med den, sen får vi betala för att få tillbaka den utan att den är fixad?? Det känns inte rätt..
Tror dem att vi gjorde allt detta för att vi tyckte det var kul? Eller om alla våra vänner som varit på besök och blivit utan kaffe för att maskinen stejkat tyckt att det varit speciellt trevligt?   

Ingen god jul och gott nytt år till Siemens från mig i alla fall!


Kommentarer
Postat av: Swordfish

Jag säger bara, konsumentverket!

2008-12-20 @ 14:46:25
Postat av: Missan

Personligen hade jag blivit ursinnig! Riktigt dåligt av dom!

2008-12-20 @ 14:48:42
Postat av: Cecilia

Efter att ha mailat till Siemens kundtjänst ringde det upp en man och erbjöd oss de 250 kr tillbaka och bad om ursäkt för att det blivit såhär samt gav en del tips på vad som kunde vara problemet med vår espressomaskin. Och peppar peppar, hittills verkar den fungera! :)

2009-01-08 @ 12:58:44
URL: http://missc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0